مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: خط ۹ متروی تهران در ادامه در ضلع جنوبی بزرگراه شهید زین الدین با احداث دو ایستگاه در میدان ملت محله مجیدیه شمالی و انتهای خیابان شهید کرد در ضلع غربی بزرگراه امام علی به سمت جنوب شرق متمایل خواهد شد و از اراضی ما بین محله شمیران نو و کوهک عبور و با احداث یک ایستگاه در بلوار هنگام مقابل اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وارد خیابان شهید آیت شده و با عبور از بزرگراه رسالت در تقاطع ایستگاه متروی سرسبز واقع در خط ۲ متروی تهران و به عنوان ایستگاه ابتدایی بخش شمالی خط ۸ متروی تهران به سمت محله نارمک و میدان نبوت از خیابان دماوند عبور و از میدان امامت و محله نیروی هوایی در تقاطع خیابان پیروزی به صورت متقاطع بخش شرقی خط ۴ متروی تهران، ایستگاه متروی نبرد را پشتسرگذاشته و وارد محله چهارصد دستگاه و خیابان نبرد شده و با احداث یک ایستگاه در تقاطع بلوار پاسدار گمنام به سوی ابتدای بزرگراه شهید محلاتی سیر مینماید.
وی تأکید کرد: خط ۹ همچنین در بخش شرقی خط ۷ متروی تهران به صورت ایستگاه تقاطعی در ایستگاه متروی بسیج وارد بزرگراه بسیج شده و در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با ایستگاه دوم بخش جنوبی خط ۸ متروی تهران متقاطع شده و از مسیر جاده خاوران وارد محله مشیریه شده و با طی مسیر و احداث یک ایستگاه در بلوار صالحی این محله به سمت ضلع غربی بزرگراه امام علی سیر نموده و در تقاطع با ایستگاه متروی دولتآباد بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به پایان مسیر خود میرسد.
وی با بیان اینکه آغاز ساخت خط ۹ مترو از زمان مدیریت بنده در شرکت مترو در دستورکار قرار داشت و سرانجام پیگیری ها نتیجه داد و آماده کلنگ زنی احداث این خط هستیم، گفت: خط ۹ متروی تهران از روی خط ۵ در ایستگاه چیتگر آغاز می شود.
درستی در مورد مدل مالی ساخت خط ۹ مترو نیز با اشاره به حضور شرکت چینی برای ساخت این خط مترو تأکید کرد: شرکت چینی از شهرداری تهران پیش پرداختی نمیخواهد و تنفس خوبی برای شروع همزمان خطوط برای شهرداری تهران وجود دارد تا بعد از آن شهرداری به صورت نقد و غیر نقد هزینهها را پرداخت میکند.
وی با بیان اینکه چینیها نقشی در ساخت ندارند و مهندسان و کارگران ایرانی خط ۹ مترو را خواهند ساخت، گفت: البته شرکت چینی در تجهیزات غیر بومی علاقه دارند که تجهیزات را از چین بیاورند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا