گردشگری

«گردشگری»باید به گفتمان غالب در توسعه و پیشرفت استان یزدتبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان به واسطه تلاش‌ها و خدمات آن‌ها و به ویژه فعالان بخش خصوصی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های استان و کشور در این حوزه قدردانی و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید تشریح برنامه‌های تحولی آنها در حوزه گردشگری باشد.

وی اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان را قابل قبول اما ناکافی دانست و گفت: حقیقتاً نسبت به گوهر یزد و مردمان آن و آنچه اتفاق افتاده عقب هستیم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

فاطمی موزه‌های یزد را سرمایه بزرگی برای گردشگری استان عنوان کرد و افزود: گردشگری استان باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها رونق گرفته و یزد به یکی از کانون‌ها و مقصدهای اصلی گردشگری در سطح ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی در ادامه بر لزوم تحقق گردشگری سلامت، تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل و اقامتی و اسکان استان تاکید کرد و گفت: نگاه مدیران و کارشناسان، سیستم بانکی، دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران باید نسبت به مسئله گردشگری متفاوت باشد و یک عزم عمومی و همدلی جدی در این زمینه شکل گیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نه تنها گردشگری، اعتقادات و ارزش‌های مردم را هدف قرار نداده است بلکه به عنوان یک ابزار هویت، فرهنگ، ارزش‌ها و اعتقادات خالق این شاهکارها را تبلیغ، ترویج و روایتگری می‌کند.

وی با اشاره به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، یادآور شد: بر این اساس گردشگری، عشق و ایمان نسبت به اصالت‌ها و ارزش‌های یزد است و فعالان این حوزه به هیچ عنوان با نگاه اقتصادی صرف به این عرصه ورود نکرده‌اند.

فاطمی با تاکید بر لزوم هوشمندی و پای کار بودن فعالان حوزه گردشگری، اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، مجموعه میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها در آستانه تعطیلات تابستان افزود: امروز «گردشگری» باید به گفتمان غالب در توسعه و پیشرفت استان تبدیل شود.

استاندار یزد بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی به عنوان یک اولویت در برنامه‌ریزی‌های حوزه گردشگری استان و همچنین اهمیت به مسئله امنیت و سلامت در سفرها تاکید کرد.‌

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه