مسکن

پایان بی‌خانمانی در جهان با ساخت روزانه ۹۶ هزار خانه

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان فاقد مسکن مناسب هستند و کارشناسان اظهار کردند که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳ میلیارد نفر می‌رسد.

به نقل از ویفروم، برنامه اسکان بشر ملل متحد(UN-Habitat) می‌گوید جهان برای اینکه این ۳ میلیارد خانه را در خود جای دهد، باید هر روز ۹۶ هزار خانه جدید ارزان‌قیمت بسازد.

بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل سال گذشته در مورد حق برخورداری از مسکن مناسب، در گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: عوامل زمینه‌ای که باعث بحران استطاعت مالی می‌شود ریشه در تغییرات ساختاری دهه‌های اخیر دارد.

وی همچنین شهرنشینی سریع، کاهش مسکن عمومی و عدم مداخله دولت‌ها را ازجمله دلایل این مورد ذکر کرد.

مهمترین ابتکارات در مقابله با بحران مسکن

مهمترین ابتکارات برای بحران مسکن می‌تواند شامل موارد ذیل باشد.

تراست زمین

سازمان‌هایی که زمین را به دست می‌آورند و آن را از بازار سوداگرانه املاک حذف می‌کنند.

مشارکت بخش عمومی و خصوصی برای مسکن مقرون به صرفه

همکاری بین دولت‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی برای تامین مالی، توسعه و مدیریت پروژه‌های مسکن مقرون به صرفه است.

به طور معمول دولت، زمین، حقوق توسعه و مشوق‌ها یا یارانه‌های مالیاتی را ارائه می‌دهد، در حالی که توسعه‌دهندگان مسکن و سرمایه‌گذاران در تامین مالی، طراحی معماری، تخصص ساخت.وساز و مدیریت عملیاتی مشارکت می‌کنند.

استفاده از مصالح ارزان‌قیمت 

تعدادی از کشورهای جهان برای کاهش قیمت مسکن و سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز، خانه‌ها را از مصالح ارزان‌قیمت به جای آجر و ملات می‌سازند. یکی از این کشورها هند است که کارشناسان تخمین می‌زنند کمبود مسکن در آن ۳۴ میلیون واحد است.

در خانه‌های پرینت سه‌بعدی، اجزای ساختاری اولیه مانند دیوارها و پایه‌ها با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی صنعتی ساخته می‌شوند که از یک طرح دیجیتال پیروی می‌کنند تا ملک را لایه به لایه با استفاده از سیمان، بتن و سایر مصالح ساختمانی چاپ کنند. پس از پرینت سه بعدی ساختار هسته، سازندگان قطعات دیگری مانند پنجره‌ها، لوله‌کشی و سیم‌کشی برق را از طریق روش‌های ساخت و ساز سنتی اضافه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه