اخبار حوادث

پاسخ پزشکیان به پرسش‌هایی درباره «فدرالیسم» و «مهاجرین افغانستانی»

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره «فدرالیسم» تصریح کرد: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم. وی همچنین درباره مهاجران افغانستانی گفت که دولت وی سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می‌برد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش یک کاربر شبکه اجتماعی «اکس» مبنی بر اینکه «به «فدرالیسم» برای ایران باور دارید یا خیر؟» تاکید کرد: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم. 

وی افزود: ایران از بدو تاریخ، کشوری متحد در قالب همزیستی اقوام،‌ ادیان و زبان‌های گوناگون در کنار یکدیگر بوده و هست. در دولت من، ضمن تاکید بر یکپارچگی سرزمینی و سیاسی، به تنوع فرهنگی در ایران احترام گذاشته خواهد شد.»

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش کاربر دیگری درباره حضور اتباع بیگانه در ایران گفت: دولت من ان‌شاءالله سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می برد:

١- انسداد کامل مرزها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر که مسوولین محوری با وزارت کشور خواهد بود.

٢- ساماندهی مهاجرین موجود. نباید انکار کرد که تعداد زیادی از برادران افغان نقش موثری در اقتصاد ایران دارند یا در جنگ تحمیلی و … فداکاری کرده اند ولی حضور آنها در ایران باید ساماندهی شده و با انضباط باشد. (وظیفه وزارت کشور و وزارت اطلاعات)

٣- مذاکره با کشورهای اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجرین (و یا حداقل تقبل هزینه‌های حضور آنها در ایران). غرب باید مسئولیت آنچه در افغانستان انجام داده و منجر به مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی شده است را بپذیرد. دلیلی ندارد که مردم ایران هزینه سیاست‌های غلط دیگران را بپردازند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه