تغذیه

وضعیت مصرف مواد قندی در کشور نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی، روز یکشنبه در مراسم روز جهانی ایمنی غذا که در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار شد، گفت: یکی از نگرانی‌های ما، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های قندی در کشور است.

وی با اشاره به اوضاع نامساعد در مصرف مواد قندی در کشور، افزود: سهم مصرف شکر از انرژی‌های غذایی باید بین ۵ تا ۱۵ درصد باشد که متأسفانه ما در این زمینه اوضاع خوبی نداریم.

معاون وزیر بهداشت نسبت به افزایش مواد قندی در گروه‌های مختلف سنی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر مصرف روزانه شکر برای یک نفر ۷۰ گرم است که متأسفانه کشور ما شاهد سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی است.

فرشیدی ادامه داد: میزان کالری دریافتی روزانه در زنان، باید ۱۰۰ و در مردان ۱۵۰ باشد و کودکان زیر دو سال نیز نباید تغذیه با مواد قندی داشته باشند که ما در این زمینه خیلی مشکل داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه نظارت بر فراورده‌های غذایی پشتیبان آرامش ما در مصرف محصولات غذایی است.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز هزینه‌های سنگین مالی، از کارافتادگی، رنج روانی و…، را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند؛ ناشی از تغذیه ناسالم است.

فرشیدی گفت: تغذیه و سلامت در کنار هم قرار دارند و اتفاقاتی که در نقاط مختلف دنیا رخ می‌دهد بر غذایی که ما مصرف می‌کنیم به شکل مستقیم تأثیر دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با گران شدن محصولات غذایی، بحث تقلب مطرح می‌شود که در حوزه بهداشت ارتباط بسیار نزدیکی با سازمان غذا و دارو از تولید تا مصرف نظارت‌ها داریم.

وی افزود: صنعت غذایی بسیار بزرگ است و چرخه مالی بسیار بالایی دارد؛ باید اطمینان داشته باشیم غذایی که به دست مردم می‌رسد سلامت است.

فرشیدی گفت: دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی مستقیم با تغذیه ارتباط دارد و در رتبه‌های بالای ابتلاء و مرگ و میر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اکنون بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرها در ایران غیرواگیر هست و صنایع می‌توانند در این حوزه تأثیرگذار باشند.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه