اخبار فرهنگی و اجتماعی

ورود «ساینا» به ناوگان تاکسیرانی در گروی تعهدات سایپا/ احتمال تاکسی شدن شاهین

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از پذیرش مشخصات فنی خودروی ساینا برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: با اصلاحی که در ضوابط فنی در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اتفاق افتاد مشخصات فنی ساینا برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی قابل پذیرش شد.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح سرنوشت انتخاب خودروی ساینا برای بکارگیری در ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار کرد: پس از پذیرش ضوابط فنی خودروی ساینا امکان استفاده از این خودرو در حوزه تاکسیرانی فراهم شده است؛ ولی به چالش دیگری در مذاکره با خودروساز برخورد کردیم. در حقیقت این موضوع مطرح شد که بر اساس اعلامی که شرکت خودروساز داشته تعهدات خیلی زیادی ناشی از ثبت نام‌های سامانه یکپارچه خودرو ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: به این ترتیب در حال حاضر بر اساس چیزی که خودروساز اعلام کرده است با توجه به انباشت تعهداتی که پیشتر به وجود آمده فعلاً امکان ایجاد تعهد جدید وجود ندارد؛ لذا مقرر شد این انباشت تعهدات که به عدد منطقی رسید مذاکرات مجدد آغاز شود و اگر امکان‌پذیر بود از این خودرو در حوزه ناوگان تاکسیرانی استفاده کنیم. 

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور تأکید کرد: به موازات پیگیری خودروی ساینا برای استفاده در حوزه ناوگان تاکسیرانی، خودروهای دیگری که شاید خودروهای بهتری از لحاظ ایمنی ساختار و ابعاد باشند نیز مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس با شرکت خصوصی برای ورود خودرو به ناوگان مذاکراتی انجام شده و حتی با خود شرکت سایپا نیز برای خودروی شاهین مذاکراتی انجام شده که این خودروها نیز در حوزه تاکسیرانی مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه