ورزش

فعالیت بدنی در عصر باعث کاهش قند خون می‌شود

داده‌های مطالعه‌ای جدید که در مجله Obesity منتشر شده، نشان می دهد فعالیت بدنی متوسط تا شدید در عصر برای بزرگسالان کم تحرک و دارای اضافه وزن و چاقی، بیشترین سود را در کاهش سطح قند خون روزانه دارد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در توضیح این یافته می‌گویند به خوبی ثابت شده است که فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، «هموستازِ» گلوکز را در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی که در معرض خطر بالاتری برای ایجاد مقاومت به انسولین هستند، افزایش می‌دهد.

هموستاز به وضعیت تعادل در بین تمام سیستم های بدن گفته‌ می‌شود که برای بقا و عملکرد صحیح اندام‌ها و کل بدن ضروری است.

با این حال هنوز اطلاعات کمی در مورد زمان بندی بهینه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید برای بهبود کنترل روزانه قند خون وجود دارد.

«جاناتان آر رویز»، یک متخصص در این باره گفت: داده‌های این مطالعه اهمیت تجویز فعالیت بدنی را برجسته می‌کند.

رویز یکی از دو نویسنده این مطالعه است.

در این مطالعه مقطعی که در اسپانیا انجام شده است در مجموع ۱۸۶ بزرگسال با میانگین سنی ۴۶ سال و شاخص توده بدنی ۳۲.۹ کیلوگرم بر متر مربع با اضافه وزن یا چاقی شرکت کردند.

متخصصان این مطالعه حجم فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را برای هر روز طبقه بندی کردند.

نتایج نشان داد که تجمع بیش از ۵۰ درصد فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در عصر با کاهش قند خون در هنگام روز، شب و در مجموع پایین آمدن سطح کلی گلوکز خون در مقایسه با غیرفعال بودن همراه است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که فعالیت‌های بدنی علاوه بر مفید بودن در تمام ساعات روز، اگر در یک بازه زمانی مشخص انجام شوند می‌توانند مشکل و بیماری خاصی را در بدن هدف قرار دهند و آن را بهبود ببخشند.

داشتن یک برنامه تمرینی و فعالیت بدنی مناسب و کافی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برای همه افراد ضروری است. فعالیت بدنی منظم و ورزش می تواند منجر به افزایش طول عمر شده و زندگی شادتری را برای افراد به ارمغان بیاورد.

فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی شما را بهبود بخشد و استقامت شما را افزایش دهد. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما می رساند و به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند کارآمدتر شود. همچنین هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *