مسکن

ساخت مسکن ویلایی در یزد ابتکار دولت سیزدهم

ایسنا/یزد یکی از ابتکارات دولت سیزدهم با تاکید و پیگیری شهید رئیسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن‌های ویلایی بود که در استان یزد برای اولین بار با حضور شخص رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات زیادی در حوزه مسکن و اختصاص آن به اقشار پایین جامعه انجام شد و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از جمله این اقدامات بود. 

در همین راستا برای تامین نیاز مردم در حوزه مسکن در برنامه‌ چهار ساله دولت قرار بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی با طرح نهضت ملی طی مدت چهار سال شد. 

سهم استان یزد از این چهارملیون سرپناه ۵۳ هزار واحد بود اما در حال حاضر در استان یزد ۵۷ هزار واحد در حال ساخت است و این به معنای آن است که بیش از تعهد چهارساله دولت در استان در حال اجراست و این مهم نشان از آن دارد که دولت در استان یزد و در سطح ملی صادق‌الوعده بوده است.

بنا بر آخرین گزارش‌های واصله از دولت طی این مدت در استان یزد شاهد رشد ۱۸ درصدی الحاق زمین به محدوده‌های شهری نسبت به قبل هستیم و در حال حاضر تاکنون علاوه بر واگذاری ۲۰ هزار و ۸۸۱ مورد واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط، نسبت به آماده‌سازی زمین و آغاز عملیات اجرایی ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی اقدام شده است.

ساخت مسکن ویلایی با توجه به سبک زندگی یزدی‌ها و مطابق با فرهنگ بومی اسلامی یکی از اقداماتی بود که در استان یزد آغاز و در سراسر کشور از این طرح استقبال شد؛ اجرایی کردن این طرح با نقش پررنگ آیت‌الله رئیسی امکان‌پذیر بود که در مصوبات سفر ایشان به یزد نیز آورده و مقرر شد تا ۶۰ هزار واحد مسکونی واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به صورت ویلایی یک طبقه باشد.

«احسان خواجه‌رضایی» مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از اولین مسکن ویلایی در کشور در شهرستان مهریز با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شد، گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد اولین مسکن‌های ویلایی در مهریز بهره‌برداری شد و در آن زمان رئیس جمهور تاکید بسیاری بر ساخت مسکن ویلایی در استان یزد داشتند.

وی افزود: با همت وزارت راه و شهرسازی این ابلاغ رئیس جمهور شهید عملی و در حال حاضر تمام واحدهای نهضت ملی مسکن در استان یزد به صورت ویلایی در حال ساخت است و واحدهای آتی نیز به صورت ویلایی خواهد بود که کارسازی‌های آن انجام شده است.

خواجه‌رضایی با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری مسکن در استان ادامه داد: بالغ بر ۱۴۳ هزار متقاضی ثبت‌نام شده و بیش از ۵۷ هزار متقاضی تائید نهایی شدند که عملیات اجرا برای این متقاضیان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه مسکن عنوان کرد: سیره و رویه شهید رئیسی این بود که از استانداران مسائل را به صورت جدی پیگیری می‌کردند و وزارت راه و شهرسازی اولین وزارتخانه‌ای بود که ایشان در روزهای ابتدایی دولت بازدید کردند و بر مسکن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: شورای عالی مسکن به صورت ماهیانه و با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌شد و تاکیدات ایشان همواره بر رفع موانع و حل موضوعات بود.

خواجه‌ رضایی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی بود، عنوان کرد: هم در پیگیری‌ها و هم در جلسات و سفرهای استانی موضوع مسکن یکی از مهمترین مسائلی بود که از سوی ایشان پیگیری می‌شد و در دو دوره سفر ایشان به استان یزد نیز این موضوع بسیار پررنگ بود به گونه‌ای که در دور دوم سفر ایشان به یزد افتتاح و بازدید از پروژه مسکن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایشان بود.

وی در پایان گفت: تمام وعده‌های دولت تا آخرین لحظه این دولت پابرجا خواهد بود و با قدرت ادامه خواهد داشت و وعده‌های رئیس جمهور شهید در سفرهای ایشان نیز بدون وقفه پیگیری و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه