علم و دانش

زاکانی: باید از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سفره مردم کوچک شده اما باید گره‌گشایی کنیم تا از این طریق به معیشت و زندگی مردم کمک شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه سفر تبلیغاتی به قم با اشاره به نشست خود با استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان، اظهار کرد: در این جلسه بر استمرار راه شهید رئیسی تاکید شد که در نهایت اوج خدمت و خدمت‌گزاری به شهادت رسید. در این نشست بر استمرار این جهت‌گیری در کشور و استیفای حقوق ملت در ابعاد مختلف تاکید شد.

وی افزود: مهمترین خواسته مردم از من تحقق عدالت و آزادی است و به دنبال آن، حرکت در مسیر استقلال کشور باید بیش از پیش در آینده رقم بخورد. سفره مردم کوچک شده اما باید گره‌گشایی کنیم تا از این طریق به معیشت و زندگی مردم کمک شود. کشور باید در ابعاد مختلف پیشرفته و آباد شود.

زاکانی خطاب به مردم، گفت: آن دستِ خدایی که عیان و نمایان می‌شود شما مردم هستید، شما باید پای صندوق‌های رأی یک حماسه خلق کنید که تحقق آن حماسه در جهت عینیت‌بخشیدن به جامعه و گشایش زندگی و پیشرفت و آبادانی باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در ادامه این سفر به روستای دام‌شهر، علی‌آباد و شهر جعفریه استان قم رفت و در جمع مردم روستای دام‌شهر، گفت: این روستا عملاً یک مجتمع بزرگ برای دام‌پروری است که بیش از هزار و ۳۰۰ واحد دارد اما مهترین مشکلش هویت است. یعنی متولی ارائه خدمت برای چارچوب‌بندی و تعهداتی که باید نسبت به تامین زیرساخت‌ها وجود داشته باشد، به دلیل همین فقدان هویت انجام نشده است.

وی افزود: مشکل بعدی دامداران این روستا تامین آب است. تامین منابع و نقدینگی برای پیشبرد کار و تامین بازار هم از مشکلات دیگر دامداران است که چون خریدها بدون‌برنامه و بی‌حساب انجام می‌شود، عملا دامداران در این زمینه متضرر می‌شوند. یکی از مشکلات دامداران، دلالان هستند که برای حل این مشکل باید مسئله هویتی دامداران برای تامین نیازها و رفع مشکلات دسترسی به آب با یک برنامه جامع حل شود، چراکه در درازمدت میزان بهره‌وری را کاهش می‌دهد.

زاکانی تاکید کرد: ما یک اقدام مشترک با جهادکشاورزی آغاز کردیم تا به صورت قراردادی و مشخص از کشاورزان خرید کنیم. لازم است این اقدام برای دامداران نیز عملی شود تا با آنان هم قرارداد داشته باشیم و دستان دلالان را کوتاه کنیم. خرید قراردادی می‌تواند در کل کشور توسعه یابد تا از این طریق به اطلاع جامعی از نیازهای کشور دست پیدا کنیم. یکی از مشکلات بزرگ کشور در حوزه کشاورزی و دامداری، فقدان اطلاعات دقیق و به‌روز است که سبب نبود برنامه‌ریزی دقیق برای رفع مشکلات می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در دیدار با کشاورزان روستای علی‌آباد، گفت: موضوع خرید قراردادی یکی از مشکلات اصلی کشاورزان است که باید جدی پیگیری شود. وقتی خرید قراردادی انجام شود، واسطه‌ها سراغ کشاورز نمی‌آیند و خیال او هم راحت است که حاصل دست رنجش به خودش می‌رسد نه به دلالان. کسی که مسئول است اگر خود را یک روز جای کشاورز بگذارد متوجه می‌شود که آنان چه مشکلاتی را متحمل می‌شوند.

زاکانی تاکید کرد: مشکلات مردم حل‌شدنی است اما تنها نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و داشتن اطلاعاتی دقیق از تمام نیازهای کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه