اخبار ورزشی

رونمایی از گزینه‌های جانشینی اوسمار

ایمان گودرزی؛ اوسمار ویرا پس از جدایی یحیی گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و توانست این تیم را قهرمان لیگ برتر کند. اوسمار درحالی به این عنوان دست یافت که در ابتدای نیم‌فصل دوم کمتر کسی به او اعتماد داشت. بعد از قهرمانی پرسپولیس، بحث تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس به یکی از سوژه‌های اصلی نقل‌وانتقالات تبدیل شده است. ویرا بعد از قهرمانی، بیماری همسرش را یکی از دلایل جدایی احتمالی عنوان کرد اما پرسپولیسی‌ها علاقه‌مند بودند تا به هر قیمتی او را حفظ کنند.‌این مربی پس از جشن قهرمانی پرسپولیس، بدون تمدید قرارداد به کشورش برگشت تا در کنار خانواده‌اش باشد و حالا اخباری مبنی بر برنگشتن او به ایران به گوش می‌رسد.
بر اساس آخرین پیگیری‌ها این مربی تا این لحظه قصد ماندن در پرسپولیس را ندارد و این موضوع را به دستیارانش هم اعلام کرده است. با این حال اما باشگاه پرسپولیس مدعی شده که اوسمار از رضا درویش برای اعلام پاسخ نهایی‌ زمان بیشتری خواسته اما شواهد امر نشان می‌دهد جدایی اوسمار از پرسپولیس را باید قطعی بدانیم. احتمالاً مهلتی که باشگاه پرسپولیس درباره اوسمار اعلام کرده، جهت مذاکره سریع با گزینه‌های مدنظرش بوده تا با اعلام خبر جدایی او تیم به حاشیه نرود و بتواند بلافاصله مربی جدیدش را معرفی کند تا جو متشنج نشود. سه گزینه خارجی به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده‌اند:

دراگان اسکوچیچ
اولین گزینه برای ما نام‌آشناتر از سایرین بود، بعد از انتشار خبر جدایی اوسمار، مدیران پرسپولیس بلافاصله سراغ یافتن جانشین او رفتند و در این بین شنیده می‌شود از طریق برخی واسطه‌ها مربی سابق تیم ملی به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده، البته هیچ‌کدام از مسئولان باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی این خبر را تأیید نکردند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اسکوچیچ یکی از گزینه‌های جدی مدیران باشگاه پرسپولیس برای جانشینی اوسمار محسوب می‌شود.

انیشتین آسیا
گزینه پیشنهادی دیگر به پرسپولیس، پیتر شگرت سرمربی موفق تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا است که به دلیل روحیه تلاشگرش و شعار تاجیکستان به پیش، حسابی در فضای مجازی ایران وایرال شد. سرمربی کروات که بعد از سرمربیگری در مالدیو و افغانستان، موفق شد با تیم ملی تاجیکستان در اولین حضور این تیم در جام ملت‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند برای ادامه کار در تاجیکستان به توافق نرسید و درحال حاضر بدون تیم است. این مربی هم توسط مدیر برنامه خود به پرسپولیس پیشنهاد شده است.

نبوسجا یوویچ
مربی خورفکان امارات و الاهلی قطر، گزینه دیگری است که به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده، این مربی که فصل گذشته با تیم خورفکان امارات در لیگ ۱۴ تیمی امارات رتبه ۱۲‌ام را کسب کرده و به دلیل کسب نتایج ضعیف قراردادش تمدید نشد، این روزها به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده است و حتی در فضای مجازی پیج باشگاه پرسپولیس را فالو کرد. از آنجایی که مدیر برنامه این مربی با اوستون اورونوف مشترک است، احتمال دارد درویش به دلیل خاطره خوش خرید اورونوف از این راه اقدام به جذب این سرمربی هم کند. البته سرخپوشان یک گزینه داخلی را هم مد نظر دارند که همکاری با این مربی نیازمند مرتفع کردن مشکل شخصی او است؛ البته هیأت مدیره هم اعتقاد دارند درحال حاضر گزینه داخلی در سطح پرسپولیس در بازار موجود نیست و روی این مربی نظر مثبتی ندارند اما به واسطه ارتباط خوب درویش با گزینه داخلی مد نظر، شرایط برای همکاری با گزینه مدنظر بررسی می‌شود. لازم به ذکر است که تمام این گزینه‌ها به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شدند و باید منتظر ماند و دید سرنوشت نیمکت پرسپولیس در فصل آینده چگونه رقم خواهد خورد.

۲۵۷ ۲۵۱

منبع : خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه