گردشگری

جهش گردشگری در خراسان جنوبی با درایت دولت شهید رییسی

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مدت سه سال ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی تلاش زیادی برای توسعه و آبادانی کشور در حوزه‌های مختلف انجام شد و ایشان به استان خراسان جنوبی تعلق خاصی داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان این‌که رویکرد دولت شهید سیدابراهیم رئیسی گردشگری‌محور بود، گفت: یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور شهید، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان بود.

وی ابراز امیدواری کرد: رویکرد شهید سیدابراهیم رئیسی را در دولت بعدی نیز شاهد باشیم تا توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در استان ادامه داشته باشد.

ثبت ۶۶ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، ۶۶ اثراستان در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شاه وردی اظهار کرد: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی سطح استان، که مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود، طی این مدت، ۱۴۲ بنای تاریخی از قبیل کاروانسرا، رباط، آسباد و آسیاب آبی، حوض انبار، حمام، قلعه، مسجد، حسینیه و تکیه، باغ و خانه تاریخی در استان مرمت شد.

شاه‌وردی افزود: ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در سال ۱۴۰۲ در میراث جهانی ثبت شد و آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی به همراه آثار جهانی بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ و عمارت اکبریه، ژئوپارک طبس و روستای خراشاد به ۹ اثر رسید و یک پرونده مشتمل بر ۱۷۱ تعداد آسباد تکمیل و برای بررسی و حضور ارزیابان به وزارتخانه ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲۲ اثر تاریخی در استان تعیین حریم شد که هدف از ایجاد حریم در بناها و آثار تاریخی را حفاظت و ارزش گذاشتن و جلوگیری از مخدوش کردن منظر آنها است.

آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: در خردادماه سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار مترمربع آغاز شد.

شاه‌وردی بیان کرد: طی دولت شهید آیت‌الله رئیسی شاهد مشارکت حداکثری مردم در احیای بناهای تاریخی بودیم که انشاالله احیای این بناهای تاریخی با تعامل و همکاری همه بخش‌های میراث‌فرهنگی و مشارکت حداکثری مردم نتایج خیلی خوبی در بر خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از صدور ۱۳۱ موافقت اصولی برای ساخت تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۹۵۷ هزاری ریالی در استان در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.

شاه وردی اظهار کرد: برای گسترش زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در استان این اداره‌کل همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران در زمینه صدور موافقت اصولی به خصوص در زمینه اقامتگاه بوم‌گردی، هتل، مجتمع‌های گردشگری اقامتی و … دارد.

فعالیت ۲۳۸ تأسیسات گردشگری

وی با اشاره به وجود ۲۳۸ تأسیسات گردشگری فعال در استان گفت: طی سه سال گذشته ۵۰ پروانه بهره‌برداری و فعالیت انواع تأسیسات گردشگری صادر شده است و ۵۰ مورد نیز استانداردسازی تأسیسات گردشگری و صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گردشگری از دوره‌های آموزشی گفت: طی ۳ سال گذشته حداقل ۳۵ دوره آموزشی برای حداقل ۴۵۰ نفر از متقاضیان و علاقه مندان به صنعت گردشگری برگزار شده است و گواهینامه دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش گردشگری برای حداقل ۴۰ نفر صادر شده است.

برگزاری بیش از ۳۰ رویداد گردشگری

شاه وردی به برگزاری بیش از ۳۰ رویداد گردشگری در هر سال در سطح استان و ثبت ۱۴ رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد، و افزود: گسترش گردشگری رویداد محور در کنار دیگر جنبه‌های گردشگری دارای اهمیت بسیار بالایی است و این امر می‌تواند به پویایی اقتصاد به خصوص جوامع محلی و روستاهایی که ظرفیت برگزاری رویدادهای گردشگری را دارند بیانجامد.

شاه‌وردی گفت: طی این مدت ۴ هزار ۵۷۸ گردشگر خارجی به استان خراسان جنوبی سفر کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت ۲ هزار و ۱۴۸ اشتغال در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه