علم و دانش

برنامه پیاده‌روی‌های فضایی آینده ناسا مشخص شد

ناسا برنامه جدید پیاده‌روی‌های فضایی آینده خود را اعلام کرده و طی یک نشست خبری قرار است درباره آنها صحبت کند.

به گزارش ایسنا، فضانوردان ناسا در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» سه پیاده‌روی فضایی را انجام خواهند داد که برای ماه ژوئن هدف‌گذاری شده‌اند.

به نقل از ناسا، ناسا روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئن در ساعت چهار بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، طی یک نشست خبری درباره پیاده‌روی‌های فضایی آینده صحبت خواهد کرد. پوشش زنده این نشست در ناسا پلاس، تلویزیون ناسا، اپلیکیشن ناسا، صفحه یوتیوب و وب‌سایت ناسا پخش خواهد شد.

شرکت‌کنندگان نشست خبری به شرح زیر هستند.

  • «دینا کانتلا»(Dina Contella) معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • «ربکا وینگفیلد»(Rebecca Wingfield) مدیر پرواز؛ پیاده‌روی‌ فضایی ۹۰
  • «نیکول مک‌الروی»(Nicole McElroy) مدیر پرواز؛ پیاده‌روی‌ فضایی ۹۱
  • «سندی فلچر»(Sandy Fletcher) افسر پیاده‌روی‌ فضایی؛ پیاده‌روی‌ فضایی ۹۰
  • «فاروق صبور»(Faruq Sabur) افسر پیاده‌روی‌ فضایی؛ پیاده‌روی‌ فضایی ۹۱ و ۹۲

برای اولین پیاده‌روی‌ فضایی، «تریسی دایسون»(Tracy Dyson) و «مت دومینیک»(Matt Dominick) فضانوردان ناسا از قفل هوابند «کوئست»(Quest) ایستگاه بیرون خواهند رفت تا یک جعبه الکترونیکی معیوب به نام «گروه فرکانس رادیویی» را از یک آنتن ارتباطی در سمت راست ایستگاه فضایی خارج کنند. همچنین، آنها نمونه‌هایی را برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری خواهند کرد تا توانایی ریزارگانیسم‌ها را برای بقا و تکثیر در بیرون آزمایشگاه مداری درک کنند.

دایسون به عنوان خدمه اولین پیاده‌روی‌ فضایی کار خواهد کرد و یک لباس فضایی با خطوط راه‌راه قرمز را خواهد پوشید. دومینیک به عنوان خدمه دومین پیاده‌روی‌ فضایی کار خواهد کرد و یک لباس فضایی بدون علامت را به تن خواهد داشت. پیاده‌روی‌ فضایی ۹۰، چهارمین پیاده‌روی‌ فضایی دایسون و اولین پیاده‌روی‌ فضایی دومینیک خواهد بود. ناسا خدمه پیاده‌روی‌ فضایی فضایی ۹۱ و ۹۲ را پس از تکمیل اولین مورد اعلام خواهد کرد و جزئیات بیشتری را ارائه خواهد داد.

برای دومین پیاده‌روی‌ فضایی، فضانوردان یک دوربین با کیفیت بالا را که در پورت نهم دوربین آزمایشگاه مداری قرار دارد، بر خواهند داشت و آن را جایگزین خواهند کرد. این دوربین یکی از چندین دوربین است که نماهای بیرونی ایستگاه فضایی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، خدمه بررسی اتصال کابل را برای طیف‌سنج مغناطیسی آلفا تکمیل خواهند کرد که یک آزمایش فیزیک ذرات در فضای بیرونی ایستگاه است. اگر این ماموریت در طول پیاده‌روی‌ فضایی ۹۰ تکمیل نشود، فضانوردان کار خود را با جمع‌آوری نمونه‌های ریزارگانیسم‌ آغاز خواهند کرد.

برای سومین پیاده‌روی‌ فضایی، خدمه یک مجموعه ژیروسکوپ که داده‌هایی را درباره جهت ایستگاه فضایی ارائه می‌کنند، حذف و جایگزین خواهند کرد. سپس، فضانوردان یک براکت پشتیبانی به نام «کیت اصلاح» را به منظور آماده‌سازی برای نصب آرایه خورشیدی بعدی ایستگاه فضایی بین‌المللی، روی کانال برق ۲A  متصل می‌کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه ایستگاه فضایی بین‌المللی در وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه