مسکن

الحاق ۱۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از الحاق یک هزار و ۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

شبنم کوچک‌پور در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی نهضت مسکن از اولویت‌های دولت است، به همین دلیل این طرح را در معاونت معماری و شهرسازی در اولویت نخست کاری خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و به منظور تامین زمین برای ساخت مسکن تا کنون یک هزار و ۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.

کوچک پور ادامه داد: دو هزار و ۱۵ هکتار دیگر را نیز برای الحاق به محدوده شهرهای استان در حال اقدام داریم که مراحل اداری و قانونی آن در حال طی شدن است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: از این مساحت، ۸۷۷ هکتار مربوط به شهرهای هویزه، بهبهان، شوشتر، صالح‌شهر، کوت عبدالله، ایذه و اهواز در مراحل اخذ مصوبات و مجوزات استانی است.

وی ادامه داد: مجوزات الحاق ۴۲۳ هکتار از اراضی که مربوط به شهرهای امیدیه و ماهشهر بوده است نیز اخذ و به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در وزارت ارسال شده است.

کوچک پور عنوان کرد: مجوز الحاق ۷۱۵ هکتار از اراضی در توافقات با دیگر دستگاه‌ها از جمله ارتش و نفت اخذ شده، اما جلسات نهایی منوط به انتقال اسناد است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: برای تامین زمین و پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان که نهایتا منجر به خانه‌دار شدن جمعی از هم استانی‌ها می‌شود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه