مسکن

اقتصاد منطقه را باید در قالب شهرک‌های تخصصی توسعه دهیم

ایسنا/همدان فرماندار کبودراهنگ با تأکید براینکه اقتصاد منطقه را باید در قالب شهرک‌های تخصصی توسعه دهیم، گفت: در همین رابطه راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی اورقین و بشیک‌تپه کبودراهنگ در دستور کار بوده و تاکنون چندین واحد در شهرک صنعتی اورقین مستقر شده‌اند.

مسلم غلامی یکشنبه ۲۰ خرداد در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: سهم تعهد اشتغال شهرستان کبودراهنگ در سال جاری ۱۵۹۹ نفر بوده که  از این تعداد اشتغال تاکنون  ۳۵۸ نفر  آن محقق و  در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب راه حل عبور از مشکلات کشور است، تصریح کرد: راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها یکی از مهمترین اقدامات شهید جمهور آیت الله دکتر رئیسی در دولت سیزدهم برای تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کارها بوده  که امروزه نقشی تعیین کننده در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی کشور دارد.

غلامی با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاهای کبودراهنگ از جمله روستاهای کردآباد، ویان و طاهرلو در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، یادآور شد: انتظار داریم مدیران علاوه بر امور  روزمره کاری خود، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های حوزه مدیریتی خود را نیز در زمینه  اشتغال و تولید توجه ویژه داشته باشند.

مهدی غلامی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کبودراهنگ نیز در این جلسه، اظهار کرد: حوزه صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ در حال رشد و توسعه بوده و هنرمندان در رشته‌های مختلف به صورت تخصصی فعالیت دارند که این امر  برای صدها نفر شغل ایجاد کرده است.

غلامی با تاکید بر ضرورت حمایت همه مدیران و دست‌اندرکاران از حوزه صنایع دستی شهرستان، خاطرنشان کرد:  پنجشنبه هفته جاری  اولین روز از هفته صنایع دستی بوده که آغاز این هفته در شهرستان کبودراهنگ با افتتاح  یک واحد کارگاه تولیدی سفال و سرامیک با اشتغال مستقیم ۱۰  نفر و افتتاح خانه بوم‌گردی در روستای کلب حصاری آغاز می‌شود .

وی با بیان اینکه با توجه به فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع دستی و نیاز مبرم به آموزش علمی و تخصصی در شهرستان چندین دوره آموزشی  در حال برگزاری  است، یادآور شد: دوره‌هایی نظیر آموزش سفال و سرامیک، بازاریابی، مالیات، چرم‌دوزی، رودوزی‌های الحاقی مانتو در ویان، نقاشی پشت شیشه در اکنلو و آبمشکین، قلم‌زنی در شهر کبودراهنگ  تعدادی برگزار شده و تعدادی  نیز  در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: حمایت‌های فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ که توجه ویژه به بخش صنایع دستی و فعالان این حوزه دارند، قابل تقدیر است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه