دین و اندیشه

آیت الله آل هاشم با رفتار فروتنانه و زیست زاهدانه محبوب مردم شد

آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، فقدان آیت الله آل هاشم را مایه خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان خطه شهیدپرور تبریز دانست و گفت: آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز عالمی مجاهد و مردمی بود.

وی با ابراز تأسف از شهادت آیت الله آل هاشم عنوان کرد: ایشان با رفتار فروتنانه و توأم با خلوص و صمیمیت با اقشار گوناگون و زیست زاهدانه محبوب دل مردم شد و الگویی کامیاب از امامت جمعه صالح و مردمی را پیش روی روحانیون همتراز و همگن خویش قرارداد.

رشاد اظهار داشت: فقدان او مایه خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان آن خطه شهیدپرور است. الحق جز شهادت سرنوشتی سزاوار این روحانی متواضع و متخلّق نبود: «الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَی لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ».

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان گفت: این‌جانب این واقعه‌ی مولمه را به محضر مبارک حضرت بقیت الله (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف)، ارکان حوزه علمیه آذربایجان شرقی و مردم غیور آن سامان و والد بزرگوار و خانواده محترم و ارادتمندان آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن شهید مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه