مسکن

آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان در گستره هفت هزار و ۵۵۳ هکتار امروز جمعه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

عطاء اله اکبری افزود: تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین محسوب می‌شود. از این رو بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده واحدهای جدید طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان در قالب ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی در سطح هفت هزار و ۵۵۳ هکتار ساخته خواهد شد.

دبیر شورای مسکن استان گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی می‌توانند پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ کرده و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: در سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیر ساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده است تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم‌.

در این راستا، عطاء اله اکبری، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات روبنایی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در سایت های این طرح مهم ملی در استان فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی، درمانی و غیره برای سکونت مناسب شهروندان دیده شده است. به‌طوری که همزمان با اجرای طرح عملیات ساخت این فضاها نیز شروع خواهد شد تا شاهد زیست مناسبی برای مردم گرامی استان باشیم.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم سیستان و بلوچستان بوده از تمامی ظرفیت و توان استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده می شود.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تلاش شده است با بکارگیری پیمانکاران بومی در قالب تعاونی‌های مسکن بتوانیم گام‌های موثری را در بهبود شاخص‌های استانی برداریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه